OFERTA

Dla wspólnot mieszkaniowych

1. Czynności wstępne i przygotowawcze ( w przypadku kiedy wspólnota nie jest podmiotem gospodarczym)

  • Przygotowanie grupy inicjatywnej do przejęcia zarządu nieruchomością wspólną
  • Przygotowanie planu gospodarczego wspólnoty
  • Przygotowanie stosownych uchwał i zwołanie zebrania wspólnoty mieszkaniowej
  • Przygotowanie dokumentów do uzyskania Regonu, NIP-u
  • Założenie konta bankowego dla wspólnoty
  • Przejęcie od dotychczasowego zarządcy dokumentacji technicznej, formalno-prawnej i finansowej właścicieli
  • Zweryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości
  • Przygotowanie imiennych książeczek czynszowych
  • Przygotowanie powiadomień o wysokości zaliczek na koszty zarządu i zakup mediów
  • Przygotowanie umów z gestorami mediów i wybranymi usługodawcami
  • Sprawowanie pieczy nad księgowości Wspólnoty w sposób umożliwiający Zarządowi rozliczenie się z zarządu nieruchomością wspólną
  • Prowadzenie ewidencji wpływów i wydatków wspólnoty w oparciu o plan kont generowany w systemie ZUI Mieszczanin

2. Czynności związane z bieżącym administrowaniem nieruchomości, a w tym :

Obsługa rachunkowa

  • Sprawowanie pieczy nad księgowości Wspólnoty w sposób umożliwiający Zarządowi rozliczenie się z zarządu nieruchomością wspólną
  • Prowadzenie ewidencji wpływów i wydatków wspólnoty w oparciu o plan kont
  • Prowadzenie ewidencji wpłat i obciążeń poszczególnych właścicieli na podstawie indywidualnych umów w oparciu o profesjonalne moduły czynszowe i rozliczeniowe firmy ZUI Mieszczanin
  • Umożliwienie każdemu z właścicieli dostępu do własnego konta w systemie E-Kartoteki
  • Rozliczanie z właścicielami zużyć mediów przypadających na ich lokale zgodnie z odczytami liczników w lokalach oraz liczników głównych
  • Wykonywanie naliczeń wynikających z planów gospodarczych wspólnoty i zakupów mediów przez wspólnotę
  • Analiza wydatków w trakcie roku i przedkładanie jej w okresach półrocznych i rocznych do weryfikacji zarządowi w terminie 45 dni od zakończenia okresu, którego dotyczą,
  • Przewidywanie zagrożeń wynikających z przekroczenia wydatków oraz rozliczenia roczne wspólnoty
  • Obsługa rachunku bankowego wspólnoty
  • Przygotowanie dokumentacji finansowej do windykacji zaległości w opłatach od członków wspólnoty na drodze sądowej.
  • Prowadzenie książki obiektu i wykonywanie okresowych (rocznych) przeglądów obiektu oraz inne czynności przewidywane Prawem Budowlanym
Utrzymanie techniczne

  • Prowadzenie książki obiektu i wykonywanie okresowych (rocznych) przeglądów obiektu oraz inne czynności przewidywane Prawem Budowlanym
  • Zlecanie i kontrola okresowych przeglądów budynku i jego instalacji (kominiarskich, wentylacyjnych, dźwigowych, gazowych itd.)
  • Bieżąca kontrola instalacji części wspólnej i przeciw działanie awariom oraz usuwanie ewentualnie ich skutków
  • Kontrola nad utrzymaniem czystości i porządku w części wspólnej
  • Kontrola i bieżące nadzorowanie firm wykonujących naprawy i konserwacje w budynku
  • Informowanie właścicieli o przewidywanych pracach remontowych na budynku przy pomocy E-Kartoteki
  • Kontrola i analiza dostaw energii, wody itd. do lokali i do części wspólnych
  • Typowanie kolejności koniecznych remontów i ich wycena oraz proponowanie potencjalnych wykonawców
Obsługa formalno-prawna

  • Ewidencja właścicieli i ich udziałów w nieruchomości wraz z przechowywaniem aktów notarialnych
  • Ewidencja dodatków mieszkaniowych i wydawanie zaświadczeń (współpraca z odpowiednimi komórkami organizacyjnymi gminy)
  • Przygotowanie umów z dzierżawcami pomieszczeń w części wspólnej oraz reklamodawcami
  • Prowadzenie bieżącej korespondencji wspólnoty
  • Przygotowywanie opinii prawnych wg konkretnych potrzeb
  • Koordynowania przygotowywania przez Zarząd Wspólnoty wszystkich umów dotyczących mediów, robót remontowych i konserwacyjnych, przeglądów budynku oraz ubezpieczenia nieruchomości
  • Weryfikacja i opiniowanie umów z dostawcami i usługodawcami
  • Przygotowanie założeń do rocznego planu remontów i budżetu Wspólnoty na bieżący rok, celem umożliwienia Zarządowi przygotowania w/w dokumentów do zatwierdzenia przez zebranie Wspólnoty
  • Informowanie Zarządu o zmianach uregulowań prawnych w zakresie dotyczącym wspólnot mieszkaniowych